Affordability check van I-Finance Services in CDDN’s VerifyMe

Affordability check van I-Finance Services in CDDN’s VerifyMe maakt onboarden van consumenten veiliger en makkelijker.

Door de affordability check van I-Finance Services te integreren in CDDN’s VerifyMe , wordt het onboardingsproces uitgebreid met een belangrijke stap. De PSD2 koppeling zorgt, bij toestemming van de consument, voor een geverifieerd inzicht in de financiële data van consumenten. Hiervoor wordt geavanceerde data categorisatie gebruikt. Met het ontwikkelen van deze integratie creëren CDDN en I-Finance Services een industriestandaard op het gebied van onboarding van consumenten, wat bijdraagt aan een veilige en soepele klantacceptatie en betere bescherming van consumenten.

 

“Dankzij deze samenwerking en de integratie van onze affordability check in VerifyMe, stellen we operators in staat om de financiële situatie van gebruikers efficiënt en naadloos te evalueren, op een verantwoorde en veilige manier.”, zegt Dion van Duijn, CCO I-Finance Services.

VerifyMe – Hét modulaire ecosysteem voor het online registreren en monitoren van klanten Steeds meer producten en diensten worden online gekocht. Het wordt daarmee steeds belangrijker voor aanbieders van onder andere verzekeringen, telecom en kansspelen om de identiteit en solvabiliteit van klanten te controleren. Want is de klant wel wie hij zegt dat hij is? Mag hij een product of dienst wel afnemen? En kan hij deze überhaupt betalen?

VerifyMe is een ecosysteem voor het online registreren en monitoren van (nieuwe) klanten en geeft antwoord op deze vragen. Het naadloze registratieproces van VerifyMe bestaat uit een diversiteit aan services waaronder e-mail verificatie, adresgegevens, iDIN NAW check, IBAN-naam check, identiteitsbewijs controle en diverse (achtergrond)checks, waaronder PEP, insolventie, Cruks, onder curatele stelling, witwassen, terrorisme, verhuizingen en overlijden. Ook is het mogelijk om branchespecifieke services en checks toe te voegen of weg te laten in het registratieproces.

Wat is PSD2

PSD2 (Payment Services Directive 2) is een Europese richtlijn die open banking bevordert. Deze richtlijn maakt het voor banken verplicht om hun API’s (Application Programming Interfaces) open te stellen voor derde partijen, mits de klant hiervoor toestemming geeft.

De integratie van PSD2 in de dienstverlening van I-Finance Services stelt bedrijven in staat om een diepgaande analyse van de financiële situatie van hun gebruikers uit te voeren. Dit is mogelijk door de toegang tot financiële gegevens die PSD2 faciliteert.

Over CDDN:

CDDN (Communicatie Data Diensten Nederland) heeft meer dan 15 jaar ervaring met klantdata en dataprocessen. Het biedt voor organisaties in uiteenlopende bedrijfstakken – waaronder financiële dienstverlening, retail, telecom, utiliteit, media, verzekeringen, automotive, vrijetijdsbesteding, online kansspelen, e-commerce, productie, vastgoed en overheid – verschillende online ‘Know Your Customer’ (KYC)-services. Bedrijven doen op die manier moeiteloos aan hun zorgplicht. Ook voorziet CDDN in het veilig beheer en het up-to-date houden van klantdata, waarbij standaard aan alle privacyregels wordt voldaan. Doel is data eerlijk, transparant én volgens de Europese regelgeving beschikbaar maken, met respect voor de consument. https://www.cddn.nl/

Over I-Finance Services:

I-Finance Services is een FinTech-bedrijf dat zich specialiseert in het beoordelen en monitoren van het financiële gedrag van consumenten, zowel geautomatiseerd als door middel van persoonlijke servicing. Daarnaast biedt I-Finance Services diensten aan voor het beheer van portefeuilles voor consumptief krediet (Loan Servicing) en verzorgt het werving- en selectiediensten voor de sector van consumptief krediet.

Voor deze doeleinden heeft I-Finance Services onder meer geavanceerde en flexibele software ontwikkeld. Deze software biedt standaard en kostenefficiënte oplossingen, maar maakt ook het creëren van flexibele, op de klant aangepaste maatwerkoplossingen mogelijk.

Een speerpunt zijn de diensten voor klantacceptatie, waarmee onze klanten met volledig vertrouwen zaken kunnen doen met consumenten. Hierbij speelt I-Finance Services in op de steeds strenger wordende wet- en regelgeving, met als doel onze klanten hierin volledig te ontzorgen.