Hoe werkt klantacceptatie bij I-Finance Services?

Eén van de specialiteiten van I-Finance Services is klantacceptatie. Een goed beoordelingsproces is van groot belang omdat u hiermee de kans op financiële schade voor uw organisatie kan verkleinen. Daarnaast beschermt een goed beoordelingsproces uw klanten tegen het nemen van een onverantwoord besluit. In deze blog leggen wij uit hoe wij omgaan met klantacceptatie in verschillende branches en hoe het beoordelingsproces verloopt.

Voor wie is klantacceptatie van I-Finance Services?

De klantacceptatie diensten van I-Finance Services zijn geschikt voor organisaties die een financieel risico lopen wanneer zij hun diensten aanbieden aan hun klanten. Denk hierbij aan bijvoorbeeld kredietaanbieders, energieleveranciers en verzekeraars. Deze organisaties leveren diensten waarbij de klanten veelal doormiddel van toekomstige maandelijkse termijnen zorgdragen voor betaling van de diensten. Voor ons beoordelingsproces maken wij gebruiken van de tool MyCreditscore. Deze acceptatietool is flexibel en op de wensen van onze klanten in te richten. Daarnaast zorgt MyCreditscore ervoor dat klanten op uiterst efficiënte wijze worden beoordeeld.   

Branches waarin I-Finance Services actief is:

Door niet in één, maar in verschillende branches actief te zijn, kunnen wij de processen en oplossingen van verschillende branches met elkaar vergelijken en zo op een creatieve wijze acceptatieoplossingen implementeren.

MyCreditscore

Een integraal onderdeel van klantacceptatie via I-Finance Services is MyCreditscore. MyCreditscore is de acceptatie- en score tool die wij gebruiken voor de beoordeling van de klanten van onze opdrachtgevers.

Om de MyCreditscore te kunnen vaststellen worden o.a. de identiteit, het inkomen en de lasten gevalideerd. De wijze waarop deze validatie plaats zal vinden varieert per branche, maar dit kan volledig manueel door onze kredietacceptatie afdeling of geautomatiseerd met behulp van PSD2. Daarnaast wordt de consument bij verschillende databanken getoetst om zo o.a. de: leencapaciteit, leasecapaciteit, hypotheekcapaciteit en huurcapaciteit te berekenen. Na afronding van de validatie voorzien wij de klant van zijn of haar MyCreditscore kredietrapport en ontvangt onze opdrachtgever de benodigde gevalideerde gegevens.

MyCreditscore Telefoon

Wanneer u een samenwerking aangaat met I-Finance Services kunnen de MyCreditscore toetsingen aangepast worden op uw wensen en behoeftes. Wilt u een uitgebreide analyse met meerdere toetsingen of wilt u een simpelere validatie waar geen externe toetsingen van bij toepassing zijn? Via MyCreditscore kan het allemaal.

Het proces

In eerste instantie zullen wij met u in gesprek gaan over wat u in ieder geval in de beoordelingen mee wilt nemen. Het kan zijn dat u bijvoorbeeld alleen het gevalideerde netto inkomen wilt hebben met daarbij een controle bij één externe databank of dat u een complete MyCreditscore beoordeling wenst te ontvangen.

Nadat wij uw wensen in kaart hebben gebracht, zullen wij u voorzien van een gepast advies zodat u ervan verzekerd bent dat u de juiste criteria hebt geselecteerd.

Als de acceptatiecriteria zijn vastgelegd kunnen wij beginnen met het inrichten van de infrastructuur. Wij kunnen MyCreditscore eenvoudig (seamless) integreren in uw aanvraagportaal zodat uw aanvraagproces vlekkeloos zal verlopen.

Is het gehele beoordelingsproces op uw wensen ingericht? Dan kunnen wij voor u aan de slag. Naast de beoordeling is het ook mogelijk om uw klanten te laten monitoren door MyCreditscore. Hierdoor komt u het direct te weten wanneer uw klant in een problematische financiële situatie terechtkomt. Dit zorgt ervoor dat u niet reactief, maar preventief kunt reageren en u hierdoor snel gepast hulp kunt bieden.

Bent u geïnteresseerd in klantacceptatie van I-Finance Services? Neem dan direct contact met ons op door het onderstaande contactformulier in te vullen!

Contact